יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

חופשה ראשונה בחו״ל

כמה נפלא באיי הבהמאס. ביום שלישי בלילה הודיעה לי יפעת שמצאה דיל באתר הנופש אטלנטיס בנסאו ושאלה אם אוכל לקחת חופש. מיד הזזתי פגישות מתוכננות וביום חמישי בצהריים עלינו כל המשפחה על מטוס מבאלטימור לנסאו שבבהמאס.
המלון אליו הגענו, האטלנטיס ריף, היה מפואר ומזמין והסוויטה שלנו רחבת ידיים ומדוגמת. עם חדר אמבטיה גדול במיוחד,חדר שינה וסלון מחוברים כדירת סטודיו ומטבחון קטן החופשה התחילה ברגל ימין :)
נציין עוד כי בערב הראשון עוד הספקנו להנות משיט אבובים מהיר בתעלה המקיפה את האתר.

יום שישי:
למחרת היום עד שקמנו והתארגנו לצאת מהחדר השעה כבר היתה שעת צהריים. הפעם התמקמנו בבריכה של הילדים הקטנים ובילינו בה את כל היום. כולנו נהננו. הילי התרוצצה במגלשות שונות ובמתקני מים ואילו הקטנות שיחקו במים כשהן יושבות בחיקי או בחיק של יפעת.
למרבה הצער נראה היה שכולנו נשרפנו בשמש במידה כלשהי. כליל נראה היה שהפכה אדומה במיוחד. בחזרה בחדר במלון רחצנו את הקטנות ומרחנו עליהן קרם להקלה הכאב מכוויות שמש.
הלילה עבר שקט למדי וכולנו ישנו עד מאוחר.

יום שבת:
נראה כי אין לנו דרך לקום, להתארגן ולצאת מהחדר לפני שעת צהריים. הבוקר עצמו החל עם גשמים עזים כך שהחלטנו לשנות תכניות ובמקום לפנות ישר לבריכה לקחנו את האוטובוס הסובב בין המלונות ונסענו לרויאל שם בילינו שעה נעימה באקווריום הפתוח הגדול בעולם (לפי טענת הפרסומים של המלון), ׳החפירה׳ - The Dig. המדובר בבריכות ענק המכילות מכל טוב הים ואשר מאפשרות לא רק לתיירים לשחות בהן עם שנורקלים ומדריך, אלא גם הן בנויות כך שסביבן יש מעין מנהרות שנראות כאילו נחפרו על ידי ארכיאולוגים (עיין ערך ׳אינדיאנה ג׳ונס׳). קירות המנהרות מראות ציורי קיר עם מוטיבים מצריים, מוטיבים מתרבות המאיה ומוטיבים אקזוטיים אחרים. במקביל חלק מהקירות שקופים ועשויים זכוכית עבה במיוחד כשהם משקיפים על האקווריום הגדול. הרושם שנוצר הוא מרשים.
לאחר הביקור באקווריום יצאנו מהמנהרות המלאכותיות החוצה והתיישבנו לאכול באחת ממסעדות (מלכודות) התיירים הפזורות באתר. שם אכלנו המבורגרים מיובשים היטב והילי התמקדה בנקניקיה. מסתבר כי השחפים הרבים לטשו עיניים לנקניקיה שלה אף הם ולבסוף שחף חצוף נחת על השולחן וחטף לה קטע גדול של נקניקיה. הילי בכתה בכי עז ועובדי המקום נתנו לה נקניקיה אחרת במקום. אני עצמי לא הייתי עד לדרמה כי חזרתי לאורך כל המסלול שלנו למצוא את הכובע האדום של יפעת שאיבדנו (מסתבר שהוא נשאר באוטובוס שהוביל אותנו).
אז מזג האוויר כבר השתפר ומשם המשכנו לבריכת הקטנים עם גן ההרפתקאות באמצעה (ג׳ונגל - כפי שהילי קוראת לו). כמעט מיד התקדרו השמים וכחצי שעה של מבול ניטח ארצה. לאחר מכן שוב יצאה השמש, מצאנו כסאות מוצלים ונהננו מהבריכה. לאחר מכן פנינו לחוף הים של המלון, שם הילי מצאה חברה לשחק איתה במים בעוד הקטנות היו עסוקות בלהתפעל מהחול ובלנסות לטעום אותו...
לקראת שבע בערב הבנות הפכו רטנוניות במיוחד אז לקחתי אותן לבדי חזרה למלון, רחצתי אותן (מאתגר מאד) והשכבתי אותן לישון. יפעת והילי הצטרפו מאוחר יותר.

יום ראשון:
נתחיל בסיכום: יום מבוזבז למדי. התחלנו את היום כרגיל בשעת צהריים. מכיוון שהיה חם ולא נעים ומכיוון שהקטנות היו עדיין אדומות למדי הצעתי שניגש למנהרת הטורפים לראות כרישים ושאר מריעין בישין במנהרת זכוכית מתחת לאקווריום גדול. הפעם החלטנו ללכת ברגל וכך עברנו בין המלונות השונים, החל ב-Cove, עבור ב-Royal (שם צפינו שוב באקווריום הענק הפעם מצידו השני הגלוי ללובי המלון) ופנינו דרך הקזינו אל ה-Coral שם יצאנו החוצה וגילינו מנהרה מרשימה למחצה שכאילו נחצבה כמערה שנפתחת פתאום למנהרת זכוכית מתחת לאקווריום גדול. מה שהיה מגניב זה שהכרישים ושאר הטורפים שחו ממש צמוד לזכוכית מעל לראש שלנו וכך יכולנו לראות את הפה של הכריש מנקודת מבט נדירה, כמו גם את המנטרה ריי חולפת היישר מעלינו. דג הברקודה היה מפחיד במיוחד. מאידך כל סביבת המלון נראתה ישנה ומעט מוזנחת. גם בריכת הילדים שניגשנו אליה היתה פושטית במיוחד. אז כבר איבדה יפעת סבלנות ומכיוון שהגשם שהחל קודם כבר פסק החלטנו לגשת למרינה הסמוכה למצוא את המסעדה היחידה שהומלצה לנו, אנטוני׳ס. כשכבר הגענו אליה מורעבים גילינו שהם לא מקבלים את כרטיס המלון ששימש אותנו ככרטיס אשראי בכל האתר. יפעת והבנות נכנסו פנימה והזמינו מזון ואני מיהרתי חזרה למלון באוטובוס ההסעה הפנימי להביא כסף וכרטיסי אשראי וגם אוכל טרי וקר לקטנות. אחרי שעה קלה שבתי למסעדה והצטרפתי לסועדות שסיימו פיצה וחיכו להמבורגר. מה אומר? היה בהחלט סביר. לא משהו, אבל בהתחשב בכך שהתזונה שלנו בכל החופשה הזו נסמכה כמעט לחלוטין על סנדוויצ׳ים של סטארבאקס ומזון מהיר נחות במיוחד, אנטוני׳ס היה מכרה זהב!
לאחר הארוחה פנינו לחזור לבריכת הילדים הרגילה שלנו עם הג׳ונגל שהילי כה אוהבת ובילינו שם שעה קלה עד לקראת השקיעה. אז לקחתי את הקטנות לחדר לאמבטיות ולמיטה ואילו יפעת והילי נשארו עוד קצת על החוף לחזות בשקיעה. זהו, כך תם עוד יום, הפעם בלי הרבה בריכה.

יום שני:
היום החלטנו לפצות על בזבוז היום הקודם ובילינו את היום כולו בבריכת הילדים. כרגיל היתה כבר שעת צהריים עד שבקענו מהחדר אבל למזלנו ענן גדול הסתיר את השמש ואיפשר לנו ולבנות לשכשך במים בלי לדאוג יותר מדי באשר לקרינת שמש ישירה. לאחר מכן נחבאנו בצל ומדי פעם פנינו חזרה למים. הילי מצידה הפגינה עצמאות מרשימה ושיחקה בלעדנו שעות ארוכות כשהיא מתחברת עם ילדים שונים ואף מדגימה איך היא יודעת לשחות (שחיית כלב) עם חגורת מצוף.
כך העברנו את היום. את הבנות לקחתי לחדר לאמבטיות ושינה והילי ויפעת נותרו מאחור להנות מקרני השמש האחרונות.
לאחר מכן בלילה קפצתי לבר במלון הסמוך לפגוש שותף עסקי מקליפורניה ואת ארוסותו לדרינקס. מסתבר שגם הם נפשו בנסאו במקרה וכך הזדמן לנו להפגש.

יום שלישי:
זהו חוזרים הביתה. הילי ויפעת עוד הספיקו גיחה קצרה בבוקר לבריכה. הן שבו לקראת הצהריים לחדר, התקלחו מהר ואז פנינו ישר לשדה התעופה. למטוס כמעט אחרנו בגלל עיכוב לא צפוי בביקורת הדרכונים שם בדקו שאנו לא מביאים איתנו תוצרת חקלאית חזרה לארה״ב. למטוס עלינו אחרונים (או כמעט אחרונים) אבל הספקנו בכל זאת. הטיסה עצמה עברה בלי אירועים מיוחדים. אור השתוללה אצלי בידיים וכליל בילתה אצל יפעת בזמן שהילי שיגעה את יפעת במקביל.
נחתנו למזג אוויר חורפי: אפור, גשום וקר.
זהו. תמה חופשה ראשונה לקטנה בחו״ל.